INTERPRETACIÓ AVANÇADA & RODATGE

Aquest és un curs de teatre dirigit a alumnes de 16 a 19 anys amb una base sòlida i consolidada en Interpretació teatra o davant la càmera que vulguin aprofundir en un treball avançat de construcció de personatges, en una anàlisi detallada i acurada del text i en un treball d’ escenes intens i exhaustiu.

Periode: octubre-juny

Horari: Dimecres de 18h a 20h

Pau Sastre

Consulta el preu aquí

Metodologia

Aquest curs per a jove actors i actrius s’ estructura en diferents blocs: inicialment, es realitzarà un treball preparatori que consta d’ exercicis individuals, memòries emotives, expressió sensorial, connexió emocional i sentit de veritat, amb el qual l’ alumne podrà desenvolupar les seves capacitats sensibles i imaginatives com a actor o actriu. Es tracta d’ un procés d’ entrenament a partir de l’ evocació d’ imatges i sensacions concretes que estimulen l’ imaginari personal i són generadores d’ emocions . En aquest procés creatiu aprendran a canalitzar teatralment aquestes emocions que els hi permetran construir i donar vida a diferents personatges . Amb l’ objectiu final de fer-los coherents, creïbles i amb sentit de veritat. Alhora, les associacions lliures d’ idees i les improvisacions  teatrals (individuals i grupals) també permetran a l’ alumne, seguint l ‘impuls de la seva energia (interna i externa), potenciar la seva imaginació i la seva fantasia creativa , treballar l’ aprofitament de l’ imprevist, l’ impunitat davant del risc i enfortir el seu instint i la seva presència escènica. En un segon bloc, es treballarà tot el procés de la construcció de personatge. El tercer bloc el configuren l‘analisi de text i el treball d’escenes. A finals de curs, es realitzarà un rodatge, per part d’ un equip professional, de les escenes treballades .

Amb aquestes escenes exhaustivament preparades, es realitzarà un rodatge amb equip professional per tal que els alumnes obtinguin material audiovisual de qualitat per enviar a la seva agència i/o incloure al seu videobook. Un cop finalitzat el rodatge, es farà l’adaptació teatral de les escenes per tal de presentar-les davant del públic en una sala de teatre de Barcelona.

Continguts

LA CONSTRUCCIÓ DEL PERSONATGE

– Definició i comprensió del personatge.
– Construcció interna i anàlisi psicològica del personatge. La seva caracterologia.
– Estudi profund del personatge. Els seus antecedents. Construcció d’ un passat.
Construcció externa del personatge. La seva caracterització (cos i veu).
– Definició i concreció dels seus Objectius i Super-objectiu.
– Evolució dins l’ escena. L’arc del personatge.
– Relacions amb els altres personatges.

L’ANALISI DEL TEXT

– Comprensió exhaustiva i Anàlisi detallada del text. Divisió en unitats i subunitats.
– Definició i recerca del conflicte dramàtic.
– Recerca dels diferents sentits del text. Text i Subtetx.
– Definició i concreció de les diverses intencions i objectius dels diferents personatges.
– Anàlisi dels diferents contextos i antecedents. (teatral, social, històric).
– Breus apunts sobre els diversos gèneres teatrals.

TREBALL D’ ESCENES

Treball d’ escenes (per parelles). Drama i Comèdia.
– Aplicació de tots els continguts prèviament treballats. Incorporació integral de totes les eines actorals (veu, cos, dicció).
– Els tres elements de la tasca escènica: Activitat (què faig), Volició (per què ho faig), Resultat (com ho faig).
– Intencionalitat i justificació de les accions físiques.
– Resposta als estímuls. Acció/Reacció.
– El tempo i el ritme escènic (del llenguatge i del moviment).
– Les pauses i els silencis.
– L’ atenció i la concentració.
– Utilització de l’ espai. Presència escènica.
– Conexió i Adaptació amb els companys d’escena.
– Transmetre veritat i vida.

Pau Sastre

Pau Sastre_web_1

Actor i professor d’Interpretació. Llicenciat en Art Dramàtic a l’Institut del Teatre de Barcelona (des de 2005) i al programa Tècnica Meisner des de 2008 amb Javier Galitó- Cava Interpretació amb Montse Esteve (2000) Interpretació amb Montse Esteve (2000). Workshops: Biomecànica Teatral amb Nikolaj Karpov i M. Smaevich; Grotowsky amb Sigmund Molick, deixeble de Grotowsky; Presència actoral amb Isabel Úbeda, de l’Odin Théâtre; Tribuana –ment, cos, veu- amb Tapa Sudana, assistent de Peter Brook; Dramatúrgia de l’espai amb Moreno Bernard. Màster en Coaching Executiu i Personal, Postgrau en Psicoteràpia de Grup i Psicodrama i formació en Mindfulness, PNL i Psicologia.

En els 15 anys de carrera d’actor professional ha actuat en teatres com el Romea, la Beckett, el TNC, la Biblioteca de Catalunya o el Lliure, entre molts d’altres. També ha fet televisió, apareixent en sèries com La Riera, Kubala Moreno i Manchón, Golobica TV, Comptes o Malsons SL. Disposa d’una àmplia trajectòria com a docent, professió que ha compaginat amb la d’actor des dels seus inicis, especialment en l’aprenentatge de tècniques d’interpretació, i el treball d’escenes i de text. Pots consultar el seu CV complert a  www.pausastreactor.com.