INTERPRETACIÓ & RODATGE

Aquest curs va dirigit a actrius i actors amb formació davant la càmera que vulguin seguir treballant  la seva tècnica interpretativa i gravar escenes amb equip professional.

El curs té una estructural repartida en 10 sessions de treball. Durant les 8/9 primeres sessions es prepararan i assajaran les escenes, en les últimes sessions es rodaran les escenes (localització i horari a convenir amb el grup).

El treball resultant donarà lloc a material audiovisual professional destinat a que l’actor/actriu ho pugui incorporar en el seu videobook, enviar a càstings, etc.

Nivell mitjà.

Modalitat Trimestral

Grup 1: d’octubre a desembre, dimecres de 19.30h a 21.30h
Grup 2: de març a maig, dimecres de 19.30h a 21.30h

 

*Es requereix disponibilitat horària més àmplia per al rodatge.

Anabel Riquelme

Consulta el preu aquí

8 places

Les places s’assignaran per a ordre d’inscripció.

Continguts

Interpretació:

  • Anàlisi d’escena. Proposta inicial i recerca de la proposta més interessant.
  • Tipus de cos, presència i concentració en: assaig vs. rodatge, treball amb rèplica i sense rèplica, treballar en fred vs. en calen.
  • Punts de trobada entre el personatge i l’actor. Els portals.
  • Dificultats específiques de la interpretació cinematogràfica. Fragmentació i continuïtat emocional, intensitat i escala de pla, marques i raccord, eix de mirada.
  • Aprendre a localitzar les nostres vies d’accés. Treball tècnic per a ampliar-les.
  • Espontaneïtat Vs. Tècnica.

El rodatge:

  • Coneixement del que succeeix al nostre voltant. Principals condicionants i agents durant el rodatge, càrrecs i professionals. Directrius que podem rebre a més de les del director d’actors. Estils de direcció, tipus de rodatge i codis de gènere.
  • Treballar amb i per a l’equip. Aprendre a integrar les diverses directrius.
  • El treball interpretatiu en el set.

Visualització del material:

  • Anàlisi del resultat i del procés.
  • Avaluar on està el límit del nostre treball i del de la resta d’equip.

Metodologia

  • Treballarem a partir de la proposta inicial de cada alumne, analitzant els propis punts de vista i preferències.
  • L’entorn: indagarem amb estímuls externs al nostre favor i en la nostra contra que ens permetin explorar els límits de la nostra concentració i de la nostra proposta.
  • Redescobrir l’escena: Aprendrem com treballar el text per a estar preparats per a tot.
  • Recerca i creació de personatge: Indagarem en la documentació i recerca per a ampliar la nostra visió i poder treballar amb elements que no se’ns havien ocorregut.
  • Amb tot això, podrem arribar a la proposta més interessant.
  • Treballarem la importància de la concentració en el rodatge.
  • Desenvoluparem recursos per a ser eficient i precís en el timing just.
  • Rodatge d’escenes: rodarem amb un equip professional, seguint directrius, timings i condicionants d’un rodatge professional.

Anabel Riquelme

Anabel_Riquelme--blackwhite

Actriu, dramaturga, directora i coach de creació.
Diplomatura en art dramatic. Es va especialitzar en els procesos de creació escènica a amb el Poder de la vulnerabilitat amb Crecimiento Teatral. Ha participat com actriu en diferents montatges teatrals, La cola del paro, Femme (y no) Fatale, Me gusta, [Des]Encuentros (actualment en cartell en el Teatreneu) i Alma (en procès) de creació propia.
Es va formar amb mestres com la Blanca Portillo en el seminari El poder de la palabra, el Carmelo Gómez en La técnica del verso, el Javier Galitó-Cava en el programa de técnica Meisner, la Gracia Querejeta en aprofundir davant la cámara, l’Iván Morales en el seminari de Creació escènica grupal i l’Alejandra Jiménez-Cascón en la dramaturgia a través del actor en escena. En teatre ha dirigit l’obra Adulteros de Woody Allen i La cola del paro amb la cia. Strangers. Actriu en més de 20 montatges teatrals i es part de la cia. Antigua i Barbuda arquitectura de fira. En cinema es actriu en La visita dirigit per el Javier Garcia, 016 amb 3 premis i 5 seleccions nacionals, ¡Ni de coña! Com actriu i guionista dirigit per l’Albert Brescó, va participar en la sèrie de televisió Piezas dirigit pel Pol Mallafré (Mockudramas). L’últim treball en el curtmetratge Estaba Cantado va obtenir 4 premis i 46 nominacions internacionals.
Docent en investigació del personatge, iniciació al teatre i acompanyament en procesos de creació col.lectius i individuals.