TÈCNICA & RODATGE 

Aquest curs va dirigit a actrius i actors amb formació que vulguin perfeccionar la seva tècnica interpretativa i gravar escenes amb equip professional de la mà dels directors de cinema i guionistes Pedro B. Abreu o Alejo Levis.

El curs té una estructura trimestral repartida 9 setmanes de treball. Durant les 7 primeres sessions es prepararan i assajaran les escenes, en la vuitena sessió es farà l’assaig general gravat perquè els actors i actrius el puguin visionar, revisar el seu treball i perfeccionar, i la novena i última setmana es rodaran les escenes (localització i horari a convenir amb el grup).

El treball resultant donarà lloc a material audiovisual d’alta qualitat, rodat amb equip professional, destinat a que l’actor/actriu ho pugui incorporar en el seu videobook professional o perquè l’utilitzi segons li convingui com a mostra de les seves capacitats interpretatives.

Nivell avançat.

Curs per a actrius i actors professionals o per a alumnes/as amb una base sòlida en Interpretació davant la càmera.

Durada: Trimestral

 

Dimecres 7, 14, 21 i 28 d’octubre de 20h a 22h

Dimecres 4, 11, 18 i 25 de novembre 20h a 22h

Dimecres 2 desembre rodatge de durada 4-6h (disponibilitat tota la tarda)

Alejo Levis

Consulta el preu aquí

10% descompte fins 15 de març

6 places

Les places s’assignaran per a ordre d’inscripció.

Continguts
  • Comprensió de com els processos del cinema i de la televisió afecten la interpretació davant la càmera dels actors / actrius, en funció de formats, estils i convencions utilitzades en cinema, televisió i productes de vídeo digital.
  • Comprensió dels rols i responsabilitats del personal clau d’una producció, i com influeixen i afecten la interpretació davant la càmera. Per a això es faran assajos de les escenes en un simulacre de rodatge (monocam). Assaig, teatret i rodatge al plató i en localització natural.
  • Utilització d‘interpretació per a la càmera al treball previ a rodar. Visualització i preparació del personatge i l’escena. Proposta personal vs. obertura i preparació de totes les possibilitats que permet el personatge. Farem servir tècniques per potenciar la imaginació i fer-la servir a partir de tècniques com Adler, Meisner i altres usades en l’actualitat pels millors coachs d’Interpretació actoral.
  • Set de rodatge. Condicionants i limitacions tècniques. Eix de mirada, fragmentació i continuïtat emocional, treball dins i fora de quadre. Espontaneïtat vs. precisió. El rodatge: “Un assaig sense estrena”.
  • La importància de treballar amb i per al grup. Resposta a les instruccions directives i tècniques. Adaptació i ús de les tècniques d’interpretació actoral que coneixem. Treballar dins del frame. Ritme intern vs. ritme del muntatge.
  • Capacitat per avaluar l’efectivitat del procés i de l’actuació visualitzant les preses. Què podem donar i què podem demanar.
Metodologia
  • Cerca de l’especificitat de l’alumne i de la seva veritat interpretativa.
  • Exercicis de treball amb el grup, dins i fora de quadre.
  • Treball de pre-producció, amb guió en mà. Preparació del personatge: Anàlisi, documentació, creació, i assajos.
  • Rodatge d’escenes, treballant amb timings professionals i seguint les directrius del director i un equip de rodatge, en la qual es treballarà com ser eficient, creatiu i cal, en un procés amb tants condicionants.
Alejo Levis
Alejo Levis_1

Director audiovisual, guionista, dramaturg i director de teatre. Ha realitzat durant més de 20 anys videoclips i publicitat per a marques com Seat, Vokswagen, Nestcafé, Cruzcampo etc, o grups com “Los Secretos”, “Fundación Tony Manero” etc. En la primavera de 2014 va estrenar “Tot semblava perfecte” el seu primer llargmetratge com a director, en el qual també signa el guió i el muntatge. Ha estat seleccionada entre d’altres al Festival de cinema de Màlaga, o el D’A de Barcelona. El seu segon llarg “No quiero perderte nunca” produïda per Life & Pictures es va estrenar al juliol de l’any 2018, després de participar al Festival de cinema de Màlaga i guanyar el premi especial de jurat de Festival de cinema català Somcinema. És guionista de el llargmetratge “14 days with Victor” de Arcadia Motion Pictures, estrenat al Festival de Sitges 2010, i seus són també curtmetratges multi-premiats com “Waste”, o “L’infern dels amants cruels” amb la companyia de dansa “Hotel” .Per teatre ha escrit i dirigit “el temps immòbil” estrenat al Fringe de Madrid, i programat a la sala Kubick (Madrid) ia la Seca (Barcelona). “LifeSpoiler”, co-escrita i dirigida costat de Marc Angelet. Va ser estrenada a la sala Flyhard, on s’ha reposat quatre temporades, i s’ha re-muntat a Chicago i Bogotà. És també el co-dramaturg i escenògraf, de “Immortal” amb Bruno Oro, estrenada al Club Capitol de Barcelona. El text de “La Vall Inquietant” va ser finalista l’any passat de el prestigiós premi Quim Masó, i el 2020 a més estrena com a dramaturg i director, “Val Val Val” a la Sala Atrium, i la “La festa de l’segle” un text per a la companyia la Llarga. També és el coautor de “Cobertura” amb Bruno Oro i Clara Segura, a més d’escenògraf, o responsable de el disseny de vídeo de la mateixa. Ha realitzat la part audiovisual de tot tipus d’espectacles, per a sales independents, grans teatres i sales de concerts. Destaquen “Sang Lunar” de de Xavier Albertí al Centre Dramàtic Nacional, “Nit de Reis” de Pau Carrió (Grec 2017 i Teatre Lliure), o “El biògraf” a la Sala Beckett. Al TNC ha treballat en “Voyager” de Marc Angelet, “Striptrist” de Pere Faura, o “Annus Oribilis” d’Albert Arribas.

Pedro B. Abreu
Pedro 2

Guionista i director amb seu a Barcelona, ​​Madrid, València i gairebé qualsevol llar amb un compte de Netfilx. Ha treballat amb grans marques, dirigint campanyes per Burger King, Red Bull, Endesa, Cepsa, Wallapop, Ford, Mixta, 13th Street Chanel, Universal, ONCE, Glovo, Cornetto, Farmaindustria, Letsbonus, Intex, UAX i Mahou, entre moltes. Els seus videoclips per alguns dels artistes més rellevants del panorama nacional sumen més de 250 milions de visites a Youtube. Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat CEU Cardenal Herrera. Especialitzat en Filmmaking a la Universitat Sueca d’Art, Cultura i Comunicació a Malmö, on va dirigir els seus primers treballs. Curtmetratges de baix pressupost amb una recepció extraordinària en festivals. KISS THE BRIDE (2006) es va colar a la secció oficial de el festival més important de Suècia, el Festival Internacional de Cinema de Göteborg, i va obtenir diversos premis nacionals. Ja a Espanya, es va instal·lar a Barcelona, ​​on va cursar el Màster propi, el Màster Oficial en Direcció Cinematogràfica i el Postgrau en Direcció de Fotografia a l’ESCAC. El seu projecte final de carrera EL MONTE DELA LLUNA (2009), estrenat al 62 ° Festival de Cannes, va ser proclamat Millor Curtmetratge Espanyol de 2009 per l’Agència Espanyola de Curtmetratges (ACE). Premis i Nominacions: Premis a l’Millor Anunci i a l’Millor Director Novell en els Premis Nacionals de Producció Publicitària de Sevilla, i Sols de Plata i Bronze al Festival Iberoamericà de Comunicació Publicitària de Bilbao. Millor Spot per TV amb Casanova al Festival Internacional de Publicitat i Humor Smile. Finalista al Notodo Filmfest amb Spark, i en els Premis 40 Principals amb Qui de Pablo Alborán. El seu primer llargmetratge, BLUE RAI, ha rebut el Premi de l’Públic en la secció Zonazine de Festival de Cinema de Màlaga (2017). Present en Secció Oficial de més de 20 festivals, recentment ha obtingut el premi a millor guió al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sao Paulo, i ha estat seleccionada a les candidatures dels XI Premis Gaudí.